سریع‌ترین آموزش رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

۴ بازديد

بوی بد ماشین ظرفشویی!!! آیا بعد از باز کردن ماشین ظرفشویی بوی بد و نامطبوعی احساس کرده‌اید؟ چرا ماشین ظرفشویی بعد از شستن ظرف‌ها بوی بد می‌دهد؟ اگر ماشین ظرفشویی شما و ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی بوی ماهی گندیده و تخم مرغ فاسد می‌دهد، بی تفاوت نباشید، زیرا این بوی بد نشان‌دهنده وجود میکروب و باکتری در دستگاه شما است. ماشین ظرفشویی مانند سایر دستگاه‌ها نیاز به نگهداری و سرویس دارد. گروه ایران سرویس در این مقاله به شما آموزش رفع بوی بد ماشین ظرفشویی خواهیم داد.

مراحل رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

فیلتر تخلیه را تمیز کنید

یکی از مهمترین قطعات در ایجاد بوی نامطبوع برای دستگاه شما فیلتر ماشین ظرفشویی است زیرا خرده‌ها و ذرات غذا در فیلتر جمع می‌شوند. ذرات غذا جمع‌آوری شده به مرور زمان و در محیط گرم و مرطوب بوی بد و نامطبوعی ایجاد می‌کند. فیلتر را با انجام مراحل زیر تمیز کنید:

یک فیلتر استوانه‌ای پیدا کنید که قابل جابجایی باشد و آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کند.

فیلتر تخلیه را 90 درجه به سمت چپ بچرخانید و برعکس، اکنون فیلتر را از پایین دستگاه جدا کنید.

فیلتر داخل سینک را با آب داغ و مواد شوینده مناسب بشویید. همچنین می‌توانید از برس برای تمیز کردن سطوح سخت و داخلی استفاده کنید.

قبل از نصب مجدد فیلتر از نبود ذرات و ذرات غذا در مسیر تخلیه و آزاد بودن آن اطمینان حاصل کنید و سپس فیلتر را نصب کنید.

 

بازو‌های آبپاش دستگاه را تمیز کنید

هر گونه مشکل در آبپاش باعث کاهش کیفیت ظروف می‌شود. در نتیجه این مشکل باعث ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی خواهد شد. اگر بازو‌های آبپاش شما با ذرات غذا مسدود شده است، آن‌ها را با برداشتن بازو‌ها و از بین بردن مواد غذایی و زباله تمیز کنید.

نکته: با عبور آب از سوراخ بازو‌ها می‌توانید از مسدود نشدن آن‌ها مطمئن شوید.

داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

این احتمال وجود دارد که داخل ماشین ظرفشویی مقداری کثیفی باقی مانده باشد و فساد ناشی از آن‌ها باعث انتشار بوی بد شده باشد.

سینی‌های چیدمان ظروف در طبقات بالا و پایین را بردارید و در سینک با آب گرم و مواد شوینده مناسب بشویید.

سبد‌های ماشین ظرفشویی را کاملاً بیرون آورده و بدنه داخلی و ریل‌های داخل ماشین و زیر آن‌ها را با اسفنج یا دستمال تمیزکننده و مواد شوینده مناسب تمیز کنید.

نکته: از یک برس کوچک برای دسترسی به تمام قسمت‌های داخلی استفاده کنید.

 

لاستیک اطراف در را کاملاً تمیز کنید

با بررسی دوره‌ای از تمیز بودن لاستیک اطراف درب اطمینان حاصل کنید. با گذشت زمان ممکن است مقداری چربی بین واشر درب ماشین ظرفشویی جمع شده باشد. در اکثر مدل‌ها، واشر به راحتی جدا می‌شود، اما اگر در برداشتن آن مشکل دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

اگر شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی به درستی نصب نشود، باعث برگشت آب به ماشین ظرفشویی و انتقال آب کثیف به ماشین ظرفشویی می‌شود. شلنگ تخلیه را بالا بیاورید و حلقه بزنید تا آب نتواند به پایین دستگاه برگردد.

مرحله نهایی

شستشو با مواد شوینده مناسب آخرین مرحله است.

دستگاه را از تمام ظروف خالی کنید

یک فنجان یا کاسه را با سرکه سفید پر کنید و آن را در سبد بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و بگذارید ماشین یکبار با بالاترین برنامه شستشو کار کند.

پس از انجام مراحل فوق، کاسه سرکه را بردارید.

حدود یک فنجان جوش شیرین کف ماشین ظرفشویی بپاشید یا دو لیوان نوشابه (آب گازدار) داخل دستگاه بریزید. برنامه کوتاه مدت دستگاه را با بالاترین تنظیمات آب گرم اجرا کنید تا تمام جوش شیرین حل شود، این کار باعث تمیز شدن دستگاه و ایجاد بوی تازه در داخل ماشین ظرفشویی می‌شود.

نکته: حتماً هر 3 ماه یکبار از مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید و اجازه دهید یک برنامه شستشوی کامل در بالاترین دما و بدون ظروف اجرا کند. با این کار نگهداری دستگاه راحت‌تر خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.