۷ روش برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

۶ بازديد

یکی از کاربردی‌ترین وسایل در آشپزخانه شما ماشین ظرفشویی است. همه ظروف را در آن قرار می‌دهید و با فشار دادن یک دکمه شسته می‌شوند. اما پس از شستن ظروف بوی بسیار بدی از آن‌ها استشمام می‌شود. با وجود این بو، دیگر نمی‌توانید از ظروف شسته شده با این دستگاه استفاده کنید. اما اصلاً نگران نباشید، در این مقاله سعی کردیم راه حل‌های ساده‌ای برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی معرفی کنیم. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه بوی بد ماشین ظرفشویی را در خانه از بین ببرید و مجبور به تعمیر ماشین ظرفشویی خود نباشید.

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی با بررسی فیلتر تخلیه

ماشین ظرفشویی مانند سینک دارای خروجی آب است. همانطور که برای خروجی سینک فیلتر قرار می‌دهید تا ذرات غذای باقیمانده داخل آن جمع شوند و خروجی آب را مسدود نکنند، ماشین ظرفشویی نیز دارای فیلتر تخلیه برای جمع‌آوری ذرات باقی مانده در آن است. اولین کاری که برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی باید انجام دهید این است که فیلتر تخلیه را بررسی کنید. فیلتر را از پایین دستگاه خارج کرده و با آب گرم و مواد شوینده بشویید. در صورت لزوم از یک برس نرم برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی استفاده کنید.  فقط قبل از اینکه فیلتر را در جای خود قرار دهید، بررسی کنید که تخلیه آب مسدود نشده باشد.

 

تمیز کردن درون دستگاه را فراموش نکنید!

بدنه داخلی ماشین ظرفشویی دائماً در معرض آلودگی است. بنابراین با گذشت زمان ممکن است لایه‌هایی از چربی و کثیفی روی بدن ایجاد شود. یکی از دلایل بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی همین است. یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برای بدنه داخلی ماشین ظرفشویی محلول سرکه و جوش شیرین است. تمام سطوح داخلی خودرو را با اسفنج و این محلول بشویید. مراقب باشید هیچ نکته‌ای را نادیده نگیرید. اگر این راه حل جواب نداد، از پاک‌کننده‌های چند منظوره استفاده کنید. سپس با شلنگ آب فشار قوی را به دیوار‌ها بمالید تا تمام ذرات چسبیده به خودرو از بدنه خارج شود.

 

شستن سبد‌های ماشین ظرفشویی

سبد‌های ماشین ظرفشویی در تماس مستقیم با ظروف هستند. بنابراین، اگر ذرات غذا به آن‌ها بچسبد، بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی می‌آید. بهتر است سبد‌های ماشین ظرفشویی هر 3 هفته یکبار شسته شود

پس تمام سبد‌های ماشین را بردارید و با محلول سرکه و جوش شیرین یا مواد شوینده و پاک‌کننده چند منظوره بشویید. مراقب باشید که بدنه سبد‌ها زنگ نزند. برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی این قسمت را با دقت انجام دهید. بعد از اتمام کار متوجه خواهید شد که فقط بوی تمیزی به مشام می‌رسد.

یکی دیگر از دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی تجمع ذرات غذا در لایه‌های واشر درب ماشین ظرفشویی است. در اکثر ماشین‌های ظرفشویی، ماشین لباسشویی اطراف در قابل جدا شدن است. آن را بردارید و با دقت بشویید. برای شستن آن از مواد شوینده استفاده کنید. اگر واشر جدا نشد، آن را با اسفنج و مواد شوینده کاملاً بشویید. هنگام شستشو مراقب باشید، اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است ماشین لباسشویی ماشین ظرفشویی آسیب ببیند.


ساده‌ترین راه برای شستن بازوی آبپاش

یکی دیگر از دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی مسدود شدن بازوی سمپاش با ذرات غذا است. بازوی آبپاش را باز کرده و با اسکاچ و مواد شوینده بشویید. در قسمت پایین بازوی آبپاش دسته‌ای تعبیه شده است که باید تمام مواد غذایی باقی مانده در آن را تمیز کنید. سوراخ‌های بازوی آبپاش را با یک جسم تیز مانند خلال دندان تمیز کنید. سپس آب را داخل آن فشار دهید تا مطمئن شوید که این بازو مسدود نشده است.

اطمینان حاصل کنید که هیچ سوراخی در بازوی آبپاش وجود ندارد

بهترین راه برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی شستن بازوی آبپاش است. توجه داشته باشید که پس از شستشو از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که بوی خوبی داشته باشد، نه اینکه چیزی به چیز‌ها اضافه شود.

 

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی نباید مسدود شود!

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی می‌شود، گرفتگی شیلنگ تخلیه است. گاهی اوقات به دلیل تجمع ذرات غذا، شلنگ تخلیه مسدود می‌شود و آب به خوبی تخلیه نمی‌شود و حتی آب سینک به ماشین ظرفشویی برمی گردد. مسیر شلنگ را بررسی کنید تا در شرایط خوبی قرار داشته باشد و شیب آب به سمت پایین باشد.

 

رفع بوی بد شستشوی ظروف با سرکه و جوش شیرین

برای از بین بردن بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی، یک فنجان سرکه را روی قفسه بالایی ماشین قرار دهید و ماشین ظرفشویی را روی یک برنامه کامل قرار دهید تا مرحله تمیز کردن ماشین کامل شود.  یا مقداری جوش شیرین کف ماشین ظرفشویی بریزید و روی یک برنامه کامل قرار دهید تا مرحله تمیز کردن کامل شود. از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین روشی بسیار کاربردی و سالم است، زیرا این مواد به سلامت انسان و حتی ماشین آسیبی نمی‌رساند.

تمام موارد ذکر شده در این بحث می‌تواند برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی مفید باشد، اما مهم‌ترین نکته نحوه استفاده از ماشین است. قبل از اینکه ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، غذا را به طور کامل از آن‌ها جدا کنید. ظروف را بیشتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی قرار ندهید. از مواد شوینده سازگار با ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

منبع:

https://lg-dishwasher.ir/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%a8%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%af-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.